Rekomendacje dla kryterium naukowej oceny wyróżniającej (A) oraz oceny pozytywnej (D)

Rekomendacje dla kryterium naukowej oceny wyróżniającej (A)

 

Badawczo-dydaktyczny

Badawczy

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Łączna liczba punktów kandydata wynikająca z ankiet samooceny powinna być na poziomie 8, 9 lub 10 stena dla pracowników Wydziału  za ostatnie 4 lata poprzedzające rok złożenia wniosku.

I/LUB

Osiągnięcia w kierowaniu zespołami badawczymi: kierownictwo projektu badawczego finansowanego ze źródeł pozauczelnianych lub kierownictwo zadania badawczego w projekcie międzynarodowym potwierdzone pełnomocnictwem Prorektora UJ ds. Collegium Medicum lub innym dokumentem wskazującym na funkcję kierownika ww. projektu/zadania badawczego.

I

Osiągnięcia w rozwoju kadry naukowej i dydaktycznej (promotorstwo, opiekun grantów studenckich, doktorskich itp.)

Łączna liczba punktów kandydata wynikająca z ankiet samooceny powinna być na poziomie 9 lub 10 stena pracowników Wydziału za ostatnie 4 lata poprzedzające rok złożenia wniosku.

I

Osiągnięcia w kierowaniu zespołami badawczymi: kierownictwo projektu badawczego finansowanego ze źródeł pozauczelnianych lub kierownictwo zadania badawczego w projekcie międzynarodowym potwierdzone pełnomocnictwem Prorektora UJ ds. Collegium Medicum lub innym dokumentem wskazującym na funkcję kierownika ww. projektu/zadania badawczego.

I

Osiągnięcia w rozwoju kadry naukowej i dydaktycznej (promotorstwo, opiekun grantów studenckich, doktorskich itp.)

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Łączna liczba punktów kandydata wynikająca z ankiet samooceny powinna być na poziomie 7, 8, 9 lub 10 stena dla pracowników Wydziału za ostatnie 4 lata poprzedzające rok złożenia wniosku.

I/LUB

Kierownictwo  (j.w.) lub realizacją projektu badawczego uzyskanego ze źródeł pozauczelnianych.

Łączna liczba punktów kandydata wynikająca z ankiet samooceny powinna być na poziomie 8, 9 lub 10 stena dla pracowników Wydziału  za ostatnie 4 lata poprzedzające rok złożenia wniosku.

I

Kierownictwo  (j.w.) lub realizacją projektu badawczego uzyskanego ze źródeł pozauczelnianych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rekomendacje dla kryterium dydaktycznej oceny wyróżniającej (A)

 

Badawczo-dydaktyczny

Badawczy

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Co najmniej dwie publikacje (oryginalne lub poglądowe) z punktacją MNiSW równą lub większą 40 pkt.

Co najmniej dwie publikacje (oryginalne lub poglądowe) z punktacją MNiSW równą lub większą 70 pkt.

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Co najmniej jedna publikacja (oryginalna lub poglądowa) z punktacją MNiSW równą lub większą 40 pkt.

Co najmniej jedna publikacja (oryginalna lub poglądowa) z punktacją MNiSW równą lub większą 70 pkt.

 

Rekomendacje dla kryterium dydaktycznej oceny wyróżniającej (A)

 

Badawczo-dydaktyczny

Dydaktyczny

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Laureat nagród władz uczelni lub studentów z zakresu dydaktyki lub organizacji dydaktyki

Laureat nagród władz uczelni lub studentów z zakresu dydaktyki lub organizacji dydaktyki

Bierze udział na szczeblu Uczelni w koordynacji działań mających na celu doskonalenie dydaktyki (patrz załącznik nr 1).

Zaangażowanie w rozwój dydaktyki akademickiej na szczeblu krajowym lub międzynarodowym.

Pierwszy autor publikacji z zakresu dydaktyki lub redaktor książek o tematyce z zakresu dydaktyki

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Laureat nagród władz uczelni lub studentów z zakresu dydaktyki lub organizacji dydaktyki

Laureat nagród władz uczelni lub studentów z zakresu dydaktyki lub organizacji dydaktyki

Bierze udział na szczeblu jednostki organizacyjnej Uczelni w koordynacji działań mających na celu doskonalenie dydaktyki (patrz załącznik nr 1).

 

 

Rekomendacje dla kryterium dydaktycznej oceny pozytywnej D

 

Badawczo-dydaktyczny

Dydaktyczny

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Ocena studentów powyżej stena 1

Realizuje wymagane pensum

Udział w ciągu czterech lat w co najmniej w jednej aktywności mającej na celu podnoszenie własnych kwalifikacji w zakresie dydaktyki.

Ocena studentów powyżej stena 1

Realizuje wymagane pensum

Prowadzi w ramach uczelni działania mające na celu podnoszenie jakości dydaktyki

Udział raz na dwa lata w co najmniej w jednej aktywności mającej na celu podnoszenie własnych kwalifikacji w zakresie dydaktyki.

Realizuje badania naukowe dotyczące dydaktyki akademickiej oraz upowszechnianie ich wyników (w tym publikacje dydaktyczne)

Bierze udział w działaniach organizacyjnych z zakresu dydaktyki (patrz załącznik nr 1)

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Ocena studentów powyżej stena 1

Realizuje wymagane pensum

Udział w ciągu czterech lat w co najmniej w jednej aktywności mającej na celu podnoszenie własnych kwalifikacji w zakresie dydaktyki.

Ocena studentów powyżej stena 1

Realizuje wymagane pensum

Udział raz na dwa lata w co najmniej w jednej aktywności mającej na celu podnoszenie własnych kwalifikacji w zakresie dydaktyki.
Bierze udział w działaniach organizacyjnych z zakresu dydaktyki (patrz załącznik nr 1)

 

 

Rekomendacje dla kryterium organizacyjnej oceny wyróżniającej (A)

 

Badawczy, Badawczo-dydaktyczny, Dydaktyczny

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Wzorowe pełnienie funkcji organizacyjnej określonej w statucie uczelni

Koordynacja ważnych wydarzeń uczelnianych (Festiwal Nauki, Małopolska Noc Naukowców i podobne)

Pełne wywiązywanie się z funkcji redaktora naczelnego czasopism wydawanych przy uczelni

Pełne wywiązywanie się z funkcji Opiekuna Studenckiego Towarzystwa Naukowego

Pełne wywiązywanie się z funkcji członka Państwowej Komisji Akredytacyjnej

Pełne wywiązywanie się z funkcji opiekuna roku

Pełne wywiązywanie się z innej istotnej funkcji Uczelnianej

Pełne wywiązywanie się z obowiązków koordynatora kursu objętego planem studiów, fakultetu, kursu Erasmus, (terminowa praca w aplikacji sylabus, wypełnianie protokołów egzaminacyjnych itp.)

Wykazania się szczególną aktywnością organizacyjną (wiele aktywności wymienionych w załączniku nr 1)

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Pełne wywiązywanie się z obowiązków koordynatora kursu objętego planem studiów, fakultetu, kursu Erasmus, (terminowa praca w aplikacji sylabus, wypełnianie protokołów egzaminacyjnych itp.)

Aktywny udział w planowaniu zajęć na Katedrze (tworzenie rozpisów grup studenckich, organizacja egzaminów i zaliczeń)

Wykazania się szczególną aktywnością organizacyjną (wiele aktywności wymienionych w załączniku nr 1)

 

 

Rekomendacje dla kryterium organizacyjnej oceny pozytywnej D

 

Badawczo-dydaktyczny

Samodzielny pracownik naukowy (dr hab., prof. UJ, prof.)

Wykazania się podstawową aktywnością organizacyjną (co najmniej kilka aktywności wymienionych w załączniku nr 1), w tym:

– Przygotowanie pytań do egzaminów

– Okazjonalny udział w prowadzeniu kursów podyplomowych organizowanych przez MCKP

– Okazjonalny udział w doraźnie powoływanych komisjach wydziałowych (rekrutacje na stypendia zagraniczne, zespoły dotyczące zmian w programie studiów etc.)

– Okazjonalne recenzowanie prac magisterskich/licencjackich

– Okazjonalne recenzowanie projektów prac badawczych wewnątrzuczelnianych/projektów prac do szkoły doktorskiej

– Okazjonalny członek Komisji Doktorskiej, Komisji Oceny Śródokresowej

Niesamodzielny pracownik naukowy (pozostali)

Wykazania się podstawową aktywnością organizacyjną (co najmniej kilka aktywności wymienionych w załączniku nr 1)

 

Załącznik 1

Formy działalności dydaktyczno-organizacyjnej (do wykazania w ramach oceny okresowej nauczyciela akademickiego)

  • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych, np.: tutoring, mentoring, design thinking, service learning, symulacja medyczna, metoda projektowa, problemowa
  • Prowadzenie zajęć w języku obcym (SMO)
  • Prowadzenie zajęć o charakterze interdyscyplinarnym/interprofesjonalnym zawartych w sylabusach (minimum dla dwóch różnych kierunków)
  • Prowadzenie dodatkowych warsztatów dla studentów w ramach kół naukowych lub organizacji studenckich
  • Promotorstwo obronionych prac dyplomowych/ końcowych: magisterskich, licencjackich, podyplomowych
  • Opieka nad pracą studencką wyróżnioną na konferencji lub w konkursie Międzynarodowym/Krajowym
  • Opieka nad pracą studencką zaprezentowaną na konferencji lub w konkursie Międzynarodowym/Krajowym
  • Wdrożenie nowej metody dydaktycznej w ramach istniejącego programu studiów
  • Członek zespołu przygotowującego lub biorącego udział w tworzeniu programu nowego kierunku studiów
  • Opracowanie i wdrożenie nowego przedmiotu obowiązkowego
  • Opracowanie i wdrożenie nowego przedmiotu fakultatywnego
  • Przygotowanie i wdrożenie kursu e-learningowego w ramach istniejących przedmiotów
  • Udział w przeprowadzaniu egzaminów testowych oraz standaryzowanych egzaminach oceniających efekty uczenia się z zakresu umiejętności
  • Przygotowanie pytań testowych
  • Prowadzenie zajęć na kursach szkoleniowych dla kadry dydaktycznej uczelni/poza uczelnią
  • Przygotowanie i wdrożenia szkolenia podnoszącego umiejętności dydaktyczne dla pracowników uczelni/poza uczelnią
  • Tworzenie materiałów dydaktycznych klasycznych i w internecie (strony internetowe, media społecznościowe, podcasty itp.)
  • Zaangażowanie organizacyjne w międzynarodowy projekt z zakresu dydaktyki
  • Zaangażowanie organizacyjne w krajowy projekt z zakresu dydaktyki
  • Opiekun roku
  • Opiekun studenta z ITS
  • Opiekun koła naukowego/organizacji studenckiej
  • Opiekun praktyk: na studiach/na studiach podyplomowych/kursach
  • Koordynator praktyk
  • Koordynator Erasmus
  • Koordynator kierunku studiów
  • Opiekun roku
  • Koordynowanie zajęć z przedmiotu obowiązkowego w języku obcym
  • Koordynowanie zajęć z przedmiotu obowiązkowego
  • Koordynowanie zajęć z przedmiotu fakultatywnego w języku obcym
  • Koordynowanie zajęć z przedmiotu fakultatywnego
  • Koordynator egzaminu testowego o szczególnej wadze np.: egzaminu flagowego
  • testowego końcowego egzaminu (modułowego z minimum dwóch przedmiotów)
  • Koordynator egzaminu OSCE
  • Udział w uczelnianych zespołach związanych z jakością kształcenia i innych zespołach związanych z jakością dydaktyki
  • Organizowanie spotkań i wydarzeń promujących uniwersytet
  • Organizowanie ogólnopolskich konferencji dydaktycznych/metodycznych
  • Organizowanie międzynarodowych konferencji dydaktycznych/metodycznych
  • Organizacja egzaminów na szczeblu jednostki organizacyjnej/wydziału
  • Udział w organizacji i przeprowadzeniu egzaminów LEK/LDEK

Powrót